Шановні учні, вчителі, батьки!

/Files/photogallery/1092/самосудова.jpg У кожної людини рано чи пізно в житті можуть виникнути певні труднощі. Такі моменти складно пережити і дорослим, і дітям. Якщо ви можете вирішити свої проблеми самостійно – це чудово! Але іноді люди потребують допомоги іншого. Для вас відкрита ЕЛЕКТРОННА ПСИХОЛОГІЧНА СКРИНЬКА ДОВІРИ, що дає можливість звернутися особисто до психолога або написати листа.
Можете не турбуватися щодо конфіденційності. Ні адміністрація гімназії, ні адміністратор сайту не мають можливості читати такі листи – сайт відправляє листи психологу автоматично, не залишаючи копій.

Я ЧЕКАЮ НА ВАС, ЩОБ ВИСЛУХАТИ, ДОПОМОГТИ, ПІДТРИМАТИ

Жми сюди


Важлива інформація!

/Files/photogallery/61d5958101892262014403.png З метою збереження життя чи здоров’я, а також захисту прав та інтересів дитини, запам'ятайте:
- номер телефону 1547 Урядової гарячої лінії з попередження домашнього насильства;
- телефонні номери Національної дитячої «гарячої» лінії 0 800 500 225 або116 111 (для дзвінків з мобільного);
- офіційний веб-сайт системи Безоплатної правової допомоги (https://legalaid.gov.ua/).


Міжнародний день протидії булінгу

/Files/images/0402rp6d-f4fc-1200x630.png 4 травня відзначається Міжнародний день протидії булінгу. На жаль, поняття дискримінація поширюється і на дітей, сьогодні це явище знайшло назву «булінг». Булінг (bullying, від анг. bully — хуліган, забіяка, цькування) — це діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.
Започаткування у 2019 році Міжнародного дня протидії булінгу є свідченням того, що ця проблема актуальна для багатьох країн світу. І хоча в порівнянні з іншими країнами Україна наразі на початку шляху до розв’язання проблеми протидії булінгу, на державному рівні у цьому напрямі вже було здійснено ряд кроків.

/Files/images/sitilayt (002).png Що гімназія може зробити для протидії булінгу, а також порадити батькам як допомогти дитині, яка постраждала від булінгу? Детальніше про це читайте в інфографіках під дописом.
Якщо у Вас виникли питання, Ви потребуєте підтримки чи поради з питань протидії булінгу, зверніться за консультацією до соціально-психологічної служби гімназії або на Національну гарячу лінію:116 111 ( з мобільного ) або 0 800 500 225 ( зі стаціонарних телефонів).
/Files/images/булінг_01.jpeg/Files/images/булінг_02.jpeg/Files/images/булінг_03.jpeg/Files/images/булінг_04.jpeg/Files/images/Телефони.jpg


10 золотих правил безпеки в Інтернеті

/Files/images/10_правил_Інтернету.jpg 1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не посилати свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
5. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
6. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
7. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
8. Не давати нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.
9. Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
10. Не шкодити і не заважати іншим користувачам


Куди можна звернутись у випадку насильства та складних життєвих ситуаціях (загальноукраїнські телефони)

З яких питань можна звертатисяНазваТелефон
Попередження та у випадку насильства в сім’їНаціональна гаряча лінія з попередження насильства в сім’ї Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна0 800-500-33-50 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) 386 (безкоштовно з мобільних )
Для дітей у складних життевих ситуаціяхНаціональна гаряча лінія з захисту прав дитини Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна0 800-500-225 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) 772 (безкоштовно з мобільних )
Дітям які постраждали внаслідок жорстокого поводженняВсеукраїнська дитяча лінія „Телефон Довіри”8 800 500 21 80 (Безкоштовно зі стаціонарних телефонів)
Правова допомога надаєтьсядітям в складних життевих ситуаціяхПроект «Допомога дітям, що постраждали від АТО. You can help children»children-ato.in.ua+38(095)259-29-29, +38(067)835-02-55, +38(0542)61-15-60 (факс).
Де пройти діагностику, як захистити себе від інфікування, як допомогти собі та своїм близьким, якщо така проблема вже існує і т.д., як для дітей так і для дорослих"Національна лінія телефону довіри з проблем ВІЛ/СНІД"0800-500-451 (безкоштовно із стаціонарних телефонів)
http://www.helpme.com.ua онлайн консультація

ЯК ВІДКРИТИ В СОБІ ТАЛАНТ

/Files/images/pupils9.jpg Талант історично означав міру ваги дорогоцінних металів (срібла і золота). Але завдяки одній з притч Ісуса з Назарета ця грошова одиниця отримала ще одне, фігуральний значення - дар, здатність до чогось незвичайного. Вважається, що тим чи іншим талантом наділений кожна людина.Талант складається з двох частин: природної схильності і роботи над собою, причому друга частина переважає. Тому людина з хорошими природними задатками, але ледачий доб'ється набагато меншого результату, ніж працьовитий «середнячок». Якщо ви від природи обдаровані менше, ніж багато, вам просто доведеться потрудитися більше, але мета того варта. Випишіть всі свої достоїнства і навички. Згадайте, за що вас хвалили друзі, в яких конкурсах нагороджували. Відзначайте навіть дрібниці: вміння вислухати співрозмовника, здатність визначати брехню або нещирість або щось ще.Згрупуйте навички в категорії: мистецтво (музика, танець, живопис), спілкування з людьми, наука (хімія, фізика, математика) ... Зверніть увагу, яка категорія більш розвинена. Швидше за все, ви здогадувалися, що цей талант в вас розвинений.Не виключено, що талантів у вас два або більше, але розвивати краще тільки один з них. Розпорошуючи сили, ви не доб'єтеся успіху ні в одній сфері. Найбільш розвинений талант, як правило, є і самим приємним для вас. Тому пожертвувати розвитком інших навичок вам буде нескладно.Читайте більше про обраній сфері. Вивчайте труди ваших попередників, спілкуйтеся з професіоналами. Якщо в вас більше розвинений талант до мистецтва, відвідуйте виставки та концерти, бажано в компанії, з якою можна буде обговорити враження.Вдосконалюйте свої навички. Займайтеся творчістю, створюйте нові твори. Якщо в вас розвинений талант музиканта-виконавця, грайте на концертах та інших заходах. Діліться плодами своїх праць з друзями.Заведіть блог або сайт і викладайте свою творчість. Звертайте увагу на коментарі своїх читачів. Особливо важливі негативні відгуки, що вказують на ваші недоліки. Виправляйте помилки і рухайтеся далі.


Пам’ятка для підвищення самоповаги

/Files/images/107972.jpg -Пам’ятай про свої добрі (позитивні) якості, замість того, щоб запам’ятовувати погані.
· У всьому, що ти робиш, намагайся віднайти добре. Привітай себе з цим успіхом.
· Постійно згадуй свої успіхи: дуже легко принижувати себе у кожному конкретному випадку.
· Роби собі приємність, а на залежність не звертай уваги.
· Пробачай собі помилки. Ти можеш ставитися до них суворо, але все ж ти їх припускаєшся. Визнай свою помилку і адекватно компенсуй втрати. Не перекладай провину на інших-це ознака безсилля, слабкості. Так само не перегни палку, звинувачуючи в усьому себе.
· Учись любити своє тіло.
· Дій так, ніби ти найкращий, легкий у спілкуванні, надзвичайно розумний, гідний любові та інших радощів буття, і ти будеш таким.
· Шукай і приймай допомогу, підтримку і пораду, коли в цьому є потреба.
· Стався до себе добре. Твоя самоповага ніколи не зросте, якщо ти не будеш ставитися до себе як слід. Пам’ятай: той, хто любить себе, виглядає краще, має прекрасне здоров’я і добре ставиться до інших.
· Відмовся від переконання, що ти – “ безнадійний випадок”, “ невдаха”, якого “ніхто не любить”. Коли ж ти так думаєш, то це може справді статися, оскільки ти сам переконуєш у цьому навколишніх.
· Учися слухати без оцінок і порівнянь, оскільки це (оцінки і порівняння) – перешкоди у взаємостосунках.· Умій сказати “ні”. Інколи ти швидко погоджуєшся зробити те, про що тебе прохають, остерігаючись осуду чи гніву з боку інших людей, аби вони оцінювали тебе позитивно.
· Відмовляйся від розмов, бажання помститися, скарг, від усіх непотрібних устремлінь, які підривають твою цілісність і особисту силу.
· Пам’ятай, що ти – недосконалий – і це цілком нормально. Ти – людина, яка може помилятися і виправляти свої помилки.
· Визнай себе таким, яким ти є – унікальним, оригінальним, людяним.
· Живи справжнім, і ти матимеш задоволення від життя.


Якщо у тебе часто виникає непорозуміння з іншими, дотримуйся наступних принципів!

Досить часто хлопці й дівчата потрапляють у ситуації, коли їм важко зробити перший крок до знайомства, особливо, із людиною протилежної статі, перший крок до примирення. За цим стоять глибокі переживання: страх, роздратування, несподівана агресивність. Усе це може ускладнювати життя. Але при бажанні завжди можна знайти вихід. Пам'ятай!
1. Найважливішим є саме перший крок. Тому, якщо ти хочеш познайомитися чи помиритися, йди першим назустріч людині, не чекай і не думай, що це повинна зробити вона.
2. Посміхайся! Твоя посмішка свідчить про добрі наміри.
3. Частіше називай ім'я співрозмовника. Для кожного звук власного імені найсолодший і найважливіший звук людської мови.
4. Проявляй щиру зацікавленість.
5. Інтонацією, виразом обличчя, позою покажи зацікавленість.
6. Намагайся знайти цікаву тему для розмови. Розмова «ні про що», про футбол, погоду, фільм теж може дати хороший результат. Важливо те, що контакт уже відбувся.
7. Налаштовуйся на людину, уважно слухай її. Слухати набагато важче, аніж говорити самому. Уважно спостерігай за іншими, намагайся якомога глибше зрозуміти повідомлення (те, про що говорить інший), запам'ятовуй почуте, перед тим як дати відповідь.
8. Слова не обов'язково найважливіші елементи повідомлень. Ми спілкуємося навіть тоді, коли мовчимо.
9. Будь відкритим, випромінюй тепло, і воно повернеться до тебе.


Щоб швидше вирішити конфлікти, скористайся наступними фразами: якщо погоджуєшся з думкою когось
· Це не викликає заперечень (сумніву)…
· Я готовий з цим погодитися…· Мені близькі ці думки…
· Я поділяю (підтримую) точку зору (думку)…
· Я теж хотів це (про це) сказати…
· Моя точка зору (моя думка, моя позиція) повністю збігається…· Ніхто і не заперечує…


Ти не образиш іншого, якщо вираження своєї незгоди почнеш зі слів:
· Мені так не здається…
· Я думаю по-іншому (навпаки)…
· Я дотримуюсь іншої думки…
· У мене інша (протилежна) точка зору…
· Я дозволю собі не погодитися з тобою…
· На жаль, не можу погодитися з тобою…
· Мені хотілося б висловити свою незгоду…


Як удосконалити свою увагу.

1. Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.
2. Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.
3. Якщо ти уважний – засвоїш матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
4. Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
5. Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
6. Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
7. Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не звичай (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).
8. Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
9. Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
10.Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
11.Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.
12.Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.
13.Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.
14.Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.
15.Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.
16.Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.
17.Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.
18.Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
19.Враховуй, що ступень і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
20.Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
21.Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо).
22.Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань


Умій володіти собою!

1. Пам'ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм - постійна зайнятість.
2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.
3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням. Пам'ятай: кожна людина - така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її гідності і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.
4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.
5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм - джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам'ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.
6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.
7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.
8. Будь толерантною особистістю.Толерантність ( від лат. Tolerans - терплячий) - терпимість до чужих думок і вірувань.Агресія (від лат. Aggressio - нападаю) - незаконне застосування сили однією людиною.

Кiлькiсть переглядiв: 23